Ahmet Yesevide Yarışma

Erken yaşlardan itibaren bireylerin çok yönlü gelişiminde ders dışı sosyal etkinlikler, ders içi etkinlikler kadar önem arz etmektedir.

Ders dışı etkinlikler, öğrencilerin eğitim- öğretim süreci içinde öğrendiklerini pekiştiren, bu öğrenmelerin yaşamla ilişkili olduğunu gösteren uygulamaya dönük etkinliklerdir.

Günümüzde sınav ve ödev endeksli bir eğitim hayatı ortaya çıkmış ve bu hayat kabullenilmiş durumdadır. Bu döngü gençlerin hayatına yeni bir heyecan katamamaktadır.

Muradiye Öğretim Kurumları olarak katıldığımız yarışmalar ile öğrenciler arasında önemli bir hareketlilik ve bilimsel heyecan yaşanır. Öğrenciler sene içerisinde matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler, Türkçe, dil öğretimi, sanatsal faaliyetler, değerler eğitimi gibi konularda çalışır ve danışman öğretmeniyle bilimsel bir sürecin içerisine girerler. Bu çalışma süreci öğrencilerin derslere farklı bir boyuttan bakmalarını sağlar.

Yapılan çalışmalar, öğrencilerin sorumluluk alma, girişimcilik, liderlik ve zaman yönetimi becerilerini geliştirir. Ayrıca bu etkinlikler öğrencilerimizin serbest zamanlarını yararlı bir biçimde geçirmelerini sağlar. Yapılan gözlemler ve araştırmalarda okuldaki ders dışı fiziksel etkinliklere katılan öğrencilerin, katılmayan öğrencilere kıyasla daha olumlu benlik algısına sahip olduklarını, stresle baş etme becerilerinin ve özsaygılarının ise daha yüksek olduğunu göstermektedir. Sportif etkinliklerin doğasındaki sağlıklı rekabet ortamları ile öğrenciler kazanma ve kaybetme duyguları ile nasıl baş edebileceklerini öğrenmektedirler. Nitekim bu türlü etkinlikler için kazanmak kadar kaybetmek de olağan bir sonuçtur. Bu öğrenmeler, öğrencilerin hayat boyu başarıları için anahtar bir rol oynamaktadır. Ders dışı etkinliklerin sunduğu yaşam deneyimi fırsatları ele alındığında, öğrencilerin ilgi alanlarını genişlettiği, düşüncelerini ifade edip yeni fikirlerini deneme imkanı bulabildikleri görülmektedir. Böylece öğrenciler kendilerini daha iyi tanıma ve keşfetme olanağına da sahip olmaktadır.

Çağımızın öğrencisi emir almaktan ve nasihat dinlemekten pek de hoşlanmamaktadır. Gençler pasif durumdan çıkmak ve aktif rol almak istemektedir. Öğrenciler, özgürlüğü üretmekte buldukları oranda, sanal ve değerleri zayıflatan hatta bozan özgürlükten uzaklaşacaklardır. Asıl beklenen özgürlük, fikir özgürlüğü, üretme özgürlüğü, okuma özgürlüğü ve itiraz etme özgürlüğü olmalıdır.

Gençleri kayıtsız şartsız itaat eden değil, kutsalları karşısında kayıtsız şartsız teslim olan fakat hayatı içerisinde yerine göre kabul eden yerine göre itiraz eden bir karakterde yetiştirmek gerekmektedir.

Ailesinin, tanıdıklarının, öğretmeninin yanında itiraz edemeyen bir genç, tanımadıkları insanların karşısında ve farklı ortamlarda asla itiraz edemez ve başkalarının fikirlerinin onaylayıcısı durumuna düşer.

Eğitim ve öğretimdeki başarımızın sırrı bu tür çalışmalarda gizlidir.

Muradiye Öğretim Kurumları Olarak Katıldığımız Yarışmalar

Tübitak Bilim Olimpiyatları,

Tübitak Ortaokullar ve Liseler Arası Araştırma Projeleri Yarışması,

Teknofest; Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali,

Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından düzenlenen yarışmalar,

Robotik Yarışmaları ( WRO, FLL ve FRC v.b.)

Üniversitelerin lise öğrencileri için düzenlediği yarışmalar ( resim, şiir, hikaye, karikatür, bilim, robotik v.b),

Kamu kurum ve kuruluşlarının düzenlediği yarışmalar ( resim, şiir, hikaye, kısa film, karikatür v.b.),

Özel kurum ve kuruluşların düzenledikleri yarışmalar ( resim, şiir, hikaye, kısa film, karikatür v.b.),

Belediyeler tarafından düzenlenen yarışmalar ( resim, şiir, hikaye, kısa film, karikatür v.b.)

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)