1. NENE HATUN’DA ANA DİL EĞİTİMİ:
Bir toplumun duyuş ve düşünüş birliğini oluşturan, gelenek durumundaki her türlü yaşayış, düşünce ve sanat varlıklarının Tümüne kültür denir.Kültür bir milletin kendine has olan yaşam şekli, örf ve adeti, dini, dili, yemeği, müziği ve sanatı gibi etkenleri içinde barındıran bir kavramdır.
Yüzyılların birikimi olan kültürel ve tarihî miras, ancak dil aracılığıyla yeni kuşaklara aktarılabilir. Dilin kültürü nesilden nesile aktarma fonksiyonu sağlam bir dil eğitimini de gerekli kılıyor. Muradiyeli olan öğrencilerimiz Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın Türkçem Ses Bayrağım Benim dizesinden ilhamını alarak okuduğunu anlama, anladığını yorumlama dil denen dizgeyi düzgün kurgulamakla aldıkları eğitimle birer midyenin içindeki inciyi çıkartıp kuyumcu hassaslığıyla işleyen ustaya dönüşüveriyor.Bazen dilimizin en büyük zenginliği olan deyim ve atasözlerimizi eğlenceyle yarıştırıp hazinesine bir inci daha katıyor bazen de dilin en kıvrak düşünme becerilerinden biri olan münazaralar ile eleştirel düşünme becerisi kazanıyor.
Her yıl düzenlenen TüRK DİLİ haftası ile dilimizin ve kültürümüzün birer meşalesi olan yazar ve şairlerimizi tanıyor,yine okulumuza davet etiğimiz birbirinden değerli kalemlerde tanışma fırsatı buluyor bu değerli yazarların söyleşilerine katılarak kendi de yazarlık atölyesi deneyimi ile beliki geleceğin usta bir şairi ya da yazarı olmaya adım atıyor.Bu kültürel etkinlikler sayesinde öğrencilerimizin ufku açılıyor,karşılaştığı durumlara farklı açılardan bakabiliyor,daha bilgili ve bilinçli bir birey olarak toplumda yer almasına,zekasının gelişip ezberle değil eğelenerek,yaparak ve yaşayarak öğrenmenin keyfine varabiliyor.
2. NENE HATUN’ DA DİNİ VE MİLLİ BAYRAMLAR:
İnançların, gelenek ve göreneklerin en üst seviyede yaşandığı bayramlar; toplumların “Millet” olma şuurunun şekillendiği ve kuvvetlendiği günlerdir. Millet olarak birlik ve beraberliğimizi pekiştiren, yardımlaşma ve dayanışma duygularımızı tazeleyen bayramların millet hayatında çok büyük yeri ve önemi vardır. Bayramların özünde, birlik ve beraberlik duygusunu coşkuyla pekiştirmek, gelecek kuşaklara örnek olmak vardır. Dini bayramlarda; din kardeşliğinin, sıla-rahmin, komşuluğun, paylaşmanın, yardımlaşmanın önemine vurgu yapılır. Ziyaretlerin, tebriklerin ve ikramların temelinde bu düşünceler saklıdır. Milli bayramlarda ise; halkın kaynaşması, Milli bütünlük ve beraberliğin pekişmesi düşünülür. Bütün yurttaşlara eşit mesafedeki Milli Devlet ve Cumhuriyet sayesinde, tebaalıktan vatandaşlığa geçilmesinin önemi hatırlatılır. Vatandaşlar, özgür bireyler olarak devlete sahip çıkma yarışına heveslendirilir.
Bayram, Türkçe bir sözcüktür.
Büyük Türk Bilginli Kaşgarlı Mahmut, Divani Lügat-it Türkî’sinde bayram sözcüğü, “bedhrem” olarak geçmekte “neşe ve sevinç günü” şeklinde açılımı yapılmaktadır.
Sözlüklerde de bayram, “neşe ve sevinç günü, dini ve milli bakımdan hususi değeri
olan ve milletçe kutlanan gün veya günler” olarak tanımlanmaktadır.
Muradiye hosgörüsüyle bezenmiş her bir öğrencimiz bayramların insanları biribirne sevgi ve saygı ağı ile bağladığını bilir.15 Temmuz Şehitlerini Anma ve Demokrasi Bayramı ‘nda devletine ve milletine sahip çıkmayı,29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda hak ve özgürlüklerini ,19 Mayıs Atatürk’ü Anma,Gençlik ve Spor Bayramı’nda ulusal bağımsızlığın önemini, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Byramı’nda ulusunun sonsuza kadar payidar olacağını bunun için daima ilerlemesi gerektiğini bilir.Ve yine Ramazan ve Kurban Bayramlarımızda mazluma kol kanat gerer,yardım elini uzatırken ihtiyaç sahiplerine yarışır.Büyüklerine saygıyı,küçüklerine sevgiyi en büyük düstur edinir ; Muradiyeli olmanın bunu gerektirdiğini bilir.
3-NENE HATUN’DA KÜLTÜREL GEZİLER:
Öğrencilerin seviyelerine göre bilgi, görgü ve yeteneklerini geliştirmek; yaparak yaşayarak öğrenmelerine imkân vermek ve derslerin uygulama ortamında yapılmasını sağlamak; onlara çevrelerini, toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik değerlerini tanıtmak, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izletmek amacıyla yakın çevre ve yurt içi geziler düzenlenir. “Eğitim ve öğretimin daha etkili ve verimli olması için; doğal, tarihî ve kültürel mekânlar ile bilim merkezleri, sanat merkezleri, teknopark ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamları, ders programlarında yer alan kazanımlar doğrultusunda etkin olarak kullanılır. ”Bu sebeple her yıl öğrencilerimizle:
Ankara Etnografya Müzesi
Ankara Mehmet Akif Ersoy Edebiyat Müze Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Oyuncak Müzesi
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Müzesi Beypazarı Yaşayan Müze
TBMM
Şairler ve yazarlar evi/ Hamamönü
Millet Kütüphanesi
Meteoroloji Müzesi
Şehit Cuma Dağ MTA Tabiat Tarihi Müze Gökyay Vakfı Santranç Müzesi
PTT Pul Müzesi
Ankara Kültür ve Sanat Evi Abidin Paşa Köşkü
Congresium Ankara Kitap Fuarı’na geziler yapar ve yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı sunarız.
4-NENE HATUN’DA ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Atölye Eğitimi Neden Önemli; Atölye çalışmaları aslında bir aktif eğitimdir. Çocuklar bu çalışmalarda çevresiyle etkileşimde bulunarak ona verilen materyallerle yaratıcılığını geliştirir, kendi ilgi alanlarını oluşturur, sözel olarak kendini ifade edemezken başka alanlarda daha iyi ifade eder.
Daha farklı zihinsel yapıya kavuşmaya başlayan geç çocukluk dönemindeki çocuklar, sosyal bağlamda da daha çok arkadaş edinmeye, sorumluluk almaya ve grupta kabul görmeye başlar. Okul faaliyetleri dışında yürütülen atölye çalışmaları da grup çalışmalarını içerir. Çocukların grup atölye çalışmalarında zihinsel ve sosyal gelişim desteklenir, arkadaşlık ilişkileri gelişir, kendini ifade etme süreci kolaylaşır ve kendilerine güveni artar.
Son çocukluk döneminde bulunan çocukların aşması gereken en büyük görevlerden biri de okuma-yazmadır. Atölye çalışmalarıyla çocukların yazma ve planlama becerileri gelişir. Yazma becerisini kazanan çocuklar ise duygu ve düşüncelerini daha özgür bir biçimde ifade ederler ve deneyimlerini analiz edebilecekleri farklı bir yol bulmuş olurlar. Bu sebeple Nene Hatun’da istisnasız her öğrencimizin hem bireysel hem de grupla dahil olabileceği her yıl bir plan ve program dahilinde uygulanan atölye çalışmaları mevcuttur.
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL NENE HATUN ORTAOKULU TÜRKÇE ZÜMRESİ ATÖLYE ÇALIŞMA TAKVİMİ
5.SINIFLAR | 6.SINIFLAR | 7.SINIFLAR |
Eylül:
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması |
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması |
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması |
Ekim:
Posta Günü (9 Ekim) Kartpostal yazma çalışması |
Posta Günü (9 Ekim) Mektup yazma çalışması |
Dünya Tasarruf Günü(31Ekim) Kompozisyon Yazma Yarışması |
Kasım:
DünyaÇocuk Kitapları Haftası (11-17 Kasım) “Kitap Yazıyorum” konulu kita yazmaçalışmasıve kapak tasar |
DünyaÇocuk Kitapları Haftası (11-17 Kasım) “Ben Bir Yazarım” bibliyografya yazma çalışması |
DünyaÇocuk Kitapları Haftası (11-17 Kasım) Yazar Söyleşisi (Üzeyir Gündüz |
Aralık:
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Mevlâna’yı Tanıyorum” Bibliyografya etkinliği ŞİİR DİNLETİSi |
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Bülten Çalışması
ŞİİR DİNLETİSi |
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması
ŞİİR DİNLETİSi |
Şubat:
Her hafta bir yazar/şairbuluşması
1. hafta: Mehmet Akif ERSOY 2.HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre 3. Hafta: Yunus Emre 4. Hafta: Ömer Seyfettin |
Her hafta bir yazar/şair buluşması
1. hafta: Mehmet Akif ERSOY 2. HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre 3. Hafta: Yunus Emre 4. Hafta: Ömer Seyfettin |
Her hafta bir yazar/şair buluş
1. hafta: Mehmet Akif ERSOY 2. HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre 3. Hafta: Yunus Emre 4. Hafta: Ömer Seyfettin |
Mart:
Kütüphaneler Haftası(25-31 Mart) Kütüphane Gezisi |
Dünya Tiyatro Günü ( 27 Mart) Müze Gezisi |
Dünya Tiyatro Günü ( 27 Müze Gezisi |
Nisan:
DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi Yazar Daveti |
DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi Yazar Daveti |
DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi Yazar Daveti |
Mayıs:
Anneler Günü Anneye şiir yazma çalışması Örnek Anne Modelleri sunum Hatice, Nene Hatun gibi)
KUKLA GÖSTERİSİ (Mehmet Tahir İkiler) |
Anneler Günü Örnek Anne Modelleri sunum ( Hz. Hatice, Nene Hatun gibi)
KUKLA GÖSTERİSİ (Mehmet Tahir İkiler) |
Müzeler Haftası Vakıf Eserleri Müzesi gezisi
KUKLA GÖSTERİSİ (Mehmet Tahir İkiler) |
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL NENE HATUN LİSESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ZÜMRESİ ATÖLYE ÇALIŞMA TAKVİMİ
9.SINIFLAR | 10.SINIFLAR | 11.SINIFLAR |
Eylül:
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dil üzerine deneme yazma etkinliği |
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dil üzerine sunum |
Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dilin doğru kullanımı ile ilgili pano |
Ekim:
Cumhuriyeti anma kutlama etkinliği |
Dil konulu söyleşi |
Dünya Tasarruf Günü(31Ekim) günü üzerine söyleşi |
Kasım:
“Öğretmenime ” başlıklı mektup yazma çalışması |
Okur-Yazarlık atölye çalışması |
Tarih ve Edebiyat üzerine Yazar Söyleşisi Mine Sultan Ünver |
Aralık:
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Mevlâna’yı Tanıyorum” Bibliyografya etkinliği ŞİİR DİNLETİSi |
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması
ŞİİR DİNLETİSi |
Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması
ŞİİR DİNLETİSi |
Şubat:
Her hafta bir yazar/şair buluşması
7 Güzel Adam şiirleri |
Her hafta bir yazar/şair buluşması
Safahat Şiirleri ve Safahat’tanşiir okuma yarışması |
Her hafta bir yazar/şair buluş
Sanat üzerine söyleşi Münib Engin Noyan |
Mart:
Kütüphaneler Haftası(25-31 Mart) Kütüphane Gezisi |
Dünya Tiyatro Günü ( 27 Mart)Tiyatro ve Müze Gezisi |
Okumak ve anlamak üzerine münazara |
Nisan:
Kitap Fuarı Gezisi Yazar Daveti |
Proje ödevlerin sergisi |
Şair ve Yazarlar evinde Atilla Maraş’la şiir etkinliği |
Mayıs:
Kültür ve Sanat şenliği Şiir Dinletisi Kukla Gösterisi
|
Anneler Günü
Örnek Anne Modelleri sunum ( Hz. Hatice, Nene Hatun gibi) Annelerimiz konulu sahne gösterisi |
Müzeler Haftası Vakıf Eserleri Müzesi gezisi
Vakıf Bilinci üzerine program |
5-NENE HATUN’DA MEHMET TAHİR İKİLER’LE SANAT GALERİSİ
Sanat eğitiminde yenilikçi ve yaratıcı çözüm ve teknikler ile Öğrencilerimize, Velilerimize ve şehrimizde yaşayan vatandaşlarımıza üst düzeyde sanat eğitiminde lider olmak. Buradaki hedef öğrencilerin yalnızca akademik olarak değil geleneksel manada usta çırak ilişkisiyle orantılı, sosyal ve duygusal becerilerinin atölye ortamında bireysel olarak gelişmesini sağlayarak öğrencilerimizin Sanat alanında çok yönlü hizmetler verebilmelerini ve böylece ülkesinin sanatsal gelişmesine öncülük etmesini sağlamaktır.
‘’Sanatın ince ayarından geçmeyen bir çocuğun şahsiyetinin oluşması zor oluyor. Yıllarca soru çözen çocuklarımız için hayatın başka gerekleri var. Çocuğun fiziksel aktiviteleri de çok önemli. Çocuğun sadece kağıt üzerinde soru çözerek değil, hayatın içinde tecrübe kazanmasına çok önem veriyoruz.”
“Asil geçmişten aydınlık geleceğe” köprüler kurabilmek adına “HAK VE ADALET” adına hizmet eden, ilme yön veren nesiller yetiştirmek gibi bir ufkun sahibi olan, varoluş amacı Milli eğitim temel kanununda da anlamını bulan temel felsefeyi sahiplenmek, dolayısı ile önce insan sonra alanında lider “MÜKERREM NESİLLER” yetiştirmektir,dusturuyla yola çıktığımız eğim ve öğretim anlaşımızla öğrencilerimiz Mehmet Tahir İkiler Hocamızla birlikte kültürümüzle sanatı profesyonel bir çizgide yürütmektedir.Geleneksel Türk tiyatrosunun
’Meddah,Karagöz,Ortaoyunu’ gibi çeşitleriyle tanışan öğrencilerimiz bu çalışmaların bire bir içinde yer alarak gerçek düşünce erki ve özgürlüğü içinde bulunmanın özgüvenini de yaşamaktadır.Bununla birlikte öğrencilerimiz:
Dayanışmayı öğretir;
Toplum yaşamı için gerekli olan sorumluluk duygusunu sağlar; Toplumun, kişiliği ezmesini önler;
Düşünceyi eyleme sokma yeteneğini’ geliştirir; Düşünerek, yorumlayarak okumayı öğretir;
Topluluk içinde konuşmayı öğretir;
Dil kaygısını, doğru ve güzel konuşmayı sağlar; Oyuncunun vücut dilini kullanma becerisini artırır; Çeşitli sanat dallarıyla ilgiyi sağlar;
Ve estetik algılama yeteneğini geliştirir.