KÜLTÜREL FAALİYETLER

1.      NENE HATUN’DA ANA DİL EĞİTİMİ:

Bir toplumun duyuş ve düşünüş birliğini oluşturan, gelenek durumundaki her türlü yaşayış, düşünce ve sanat varlıklarının Tümüne kültür denir.Kültür bir milletin kendine has olan yaşam şekli, örf ve adeti, dini, dili, yemeği, müziği ve sanatı gibi etkenleri içinde barındıran bir kavramdır.

Yüzyılların birikimi olan kültürel ve tarihî miras, ancak dil aracılığıyla yeni kuşaklara aktarılabilir. Dilin kültürü nesilden nesile aktarma fonksiyonu sağlam bir dil eğitimini de gerekli kılıyor. Muradiyeli olan öğrencilerimiz Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın Türkçem Ses Bayrağım Benim dizesinden ilhamını alarak okuduğunu anlama, anladığını yorumlama dil denen dizgeyi düzgün kurgulamakla aldıkları eğitimle birer midyenin içindeki inciyi çıkartıp kuyumcu hassaslığıyla işleyen ustaya dönüşüveriyor.Bazen dilimizin en büyük zenginliği olan deyim ve atasözlerimizi eğlenceyle yarıştırıp hazinesine bir inci daha katıyor bazen de dilin en kıvrak düşünme becerilerinden biri olan münazaralar ile eleştirel düşünme becerisi kazanıyor.

Her yıl düzenlenen TüRK DİLİ haftası ile dilimizin ve kültürümüzün birer meşalesi olan yazar ve şairlerimizi tanıyor,yine okulumuza davet etiğimiz birbirinden değerli kalemlerde tanışma fırsatı buluyor bu değerli yazarların söyleşilerine katılarak kendi de yazarlık atölyesi deneyimi ile beliki geleceğin usta bir şairi ya da yazarı olmaya adım atıyor.Bu kültürel etkinlikler sayesinde öğrencilerimizin ufku açılıyor,karşılaştığı durumlara farklı açılardan bakabiliyor,daha bilgili ve bilinçli bir birey olarak toplumda yer almasına,zekasının gelişip ezberle değil eğelenerek,yaparak ve yaşayarak öğrenmenin keyfine varabiliyor.

2.      NENE HATUN’ DA DİNİ VE MİLLİ BAYRAMLAR:

İnançların, gelenek ve göreneklerin en üst seviyede yaşandığı bayramlar; toplumların “Millet” olma şuurunun şekillendiği ve kuvvetlendiği günlerdir. Millet olarak birlik ve beraberliğimizi pekiştiren, yardımlaşma ve dayanışma duygularımızı tazeleyen bayramların millet hayatında çok büyük yeri ve önemi vardır. Bayramların özünde, birlik ve beraberlik duygusunu coşkuyla pekiştirmek, gelecek kuşaklara örnek olmak vardır. Dini bayramlarda; din kardeşliğinin, sıla-rahmin, komşuluğun, paylaşmanın, yardımlaşmanın önemine vurgu yapılır. Ziyaretlerin, tebriklerin ve ikramların temelinde bu düşünceler saklıdır. Milli bayramlarda ise; halkın kaynaşması, Milli bütünlük ve beraberliğin pekişmesi düşünülür. Bütün yurttaşlara eşit mesafedeki Milli Devlet ve Cumhuriyet sayesinde, tebaalıktan vatandaşlığa geçilmesinin önemi hatırlatılır. Vatandaşlar, özgür bireyler olarak devlete sahip çıkma yarışına heveslendirilir.

Bayram, Türkçe bir sözcüktür.

Büyük Türk Bilginli Kaşgarlı Mahmut, Divani Lügat-it Türkî’sinde bayram sözcüğü, “bedhrem” olarak geçmekte “neşe ve sevinç günü” şeklinde açılımı yapılmaktadır.

Sözlüklerde de bayram, “neşe ve sevinç günü, dini ve milli bakımdan hususi değeri

olan ve milletçe kutlanan gün veya günler” olarak tanımlanmaktadır.

Muradiye hosgörüsüyle bezenmiş her bir öğrencimiz bayramların insanları biribirne sevgi ve saygı ağı ile bağladığını bilir.15 Temmuz Şehitlerini Anma ve Demokrasi Bayramı ‘nda devletine ve milletine sahip çıkmayı,29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda hak ve özgürlüklerini ,19 Mayıs Atatürk’ü Anma,Gençlik ve Spor Bayramı’nda ulusal bağımsızlığın önemini, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Byramı’nda ulusunun sonsuza kadar payidar olacağını bunun için daima ilerlemesi gerektiğini bilir.Ve yine Ramazan ve Kurban Bayramlarımızda mazluma kol kanat gerer,yardım elini uzatırken ihtiyaç sahiplerine yarışır.Büyüklerine saygıyı,küçüklerine sevgiyi en büyük düstur edinir ; Muradiyeli olmanın bunu gerektirdiğini bilir.

3-NENE HATUN’DA KÜLTÜREL GEZİLER:

Öğrencilerin seviyelerine göre bilgi, görgü ve yeteneklerini geliştirmek; yaparak yaşayarak öğrenmelerine imkân vermek ve derslerin uygulama ortamında yapılmasını sağlamak; onlara çevrelerini, toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik değerlerini tanıtmak, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izletmek amacıyla yakın çevre ve yurt içi geziler düzenlenir. “Eğitim ve öğretimin daha etkili ve verimli olması için; doğal, tarihî ve kültürel mekânlar ile bilim merkezleri, sanat merkezleri, teknopark ve müzeler gibi okul dışı öğrenme ortamları, ders programlarında yer alan kazanımlar doğrultusunda etkin olarak kullanılır. ”Bu sebeple her yıl öğrencilerimizle:

Ankara Etnografya Müzesi

Ankara Mehmet Akif Ersoy Edebiyat Müze Kütüphanesi Ankara Üniversitesi Oyuncak Müzesi

Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Müzesi Beypazarı Yaşayan Müze

TBMM

Şairler ve yazarlar evi/ Hamamönü

Millet Kütüphanesi

Meteoroloji Müzesi

Şehit Cuma Dağ MTA Tabiat Tarihi Müze Gökyay Vakfı Santranç Müzesi

PTT Pul Müzesi

Ankara Kültür ve Sanat Evi Abidin Paşa Köşkü

Congresium Ankara Kitap Fuarı’na geziler yapar ve yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı sunarız.

4-NENE HATUN’DA ATÖLYE ÇALIŞMALARI

Atölye Eğitimi Neden Önemli; Atölye çalışmaları aslında bir aktif eğitimdir. Çocuklar bu çalışmalarda çevresiyle etkileşimde bulunarak ona verilen materyallerle yaratıcılığını geliştirir, kendi ilgi alanlarını oluşturur, sözel olarak kendini ifade edemezken başka alanlarda daha iyi ifade eder.

Daha farklı zihinsel yapıya kavuşmaya başlayan geç çocukluk dönemindeki çocuklar, sosyal bağlamda da daha çok arkadaş edinmeye, sorumluluk almaya ve grupta kabul görmeye başlar. Okul faaliyetleri dışında yürütülen atölye çalışmaları da grup çalışmalarını içerir. Çocukların grup atölye çalışmalarında zihinsel ve sosyal gelişim desteklenir, arkadaşlık ilişkileri gelişir, kendini ifade etme süreci kolaylaşır ve kendilerine güveni artar.

Son çocukluk döneminde bulunan çocukların aşması gereken en büyük görevlerden biri de okuma-yazmadır. Atölye çalışmalarıyla çocukların yazma ve planlama becerileri gelişir. Yazma becerisini kazanan çocuklar ise duygu ve düşüncelerini daha özgür bir biçimde ifade ederler ve deneyimlerini analiz edebilecekleri farklı bir yol bulmuş olurlar. Bu sebeple Nene Hatun’da istisnasız her öğrencimizin hem bireysel hem de grupla dahil olabileceği her yıl bir plan ve program dahilinde uygulanan atölye çalışmaları mevcuttur.

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL NENE HATUN ORTAOKULU TÜRKÇE ZÜMRESİ ATÖLYE ÇALIŞMA TAKVİMİ

5.SINIFLAR 6.SINIFLAR 7.SINIFLAR
Eylül:

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması

 

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması

 

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Afiş Tasarım Yarışması

Ekim:

Posta Günü (9 Ekim) Kartpostal yazma çalışması

 

Posta Günü (9 Ekim) Mektup yazma çalışması

 

Dünya Tasarruf Günü(31Ekim) Kompozisyon Yazma Yarışması

 

Kasım:

DünyaÇocuk Kitapları Haftası

(11-17 Kasım)

“Kitap Yazıyorum” konulu kita

yazmaçalışmasıve kapak tasar

 

DünyaÇocuk Kitapları Haftası

(11-17 Kasım)

“Ben Bir Yazarım” bibliyografya yazma çalışması

 

DünyaÇocuk Kitapları Haftası

(11-17 Kasım)

Yazar Söyleşisi (Üzeyir Gündüz

Aralık:

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Mevlâna’yı Tanıyorum”

Bibliyografya etkinliği

ŞİİR DİNLETİSi

 

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Bülten Çalışması

 

ŞİİR DİNLETİSi

 

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması

 

ŞİİR DİNLETİSi

Şubat:

Her hafta bir

yazar/şairbuluşması

 

1. hafta: Mehmet Akif ERSOY

2.HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre

3. Hafta: Yunus Emre

4. Hafta: Ömer Seyfettin

 

Her hafta bir yazar/şair buluşması

 

1. hafta: Mehmet Akif ERSOY

2. HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre

3. Hafta: Yunus Emre

4. Hafta: Ömer Seyfettin

 

Her hafta bir yazar/şair buluş

 

1. hafta: Mehmet Akif ERSOY

2. HAFTA: Necip Fazıl Kısaküre

3. Hafta: Yunus Emre

4. Hafta: Ömer Seyfettin

Mart:

Kütüphaneler Haftası(25-31 Mart)

Kütüphane Gezisi

 

Dünya Tiyatro Günü ( 27 Mart)          Müze Gezisi

 

Dünya Tiyatro Günü ( 27

Müze Gezisi

Nisan:

DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi

Yazar Daveti

 

DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi

Yazar Daveti

 

DünyaÇocuk Kitapları Günü Kitap Fuarı Gezisi

Yazar Daveti

Mayıs:

Anneler Günü

Anneye şiir yazma çalışması Örnek Anne Modelleri sunum Hatice, Nene Hatun gibi)

 

KUKLA GÖSTERİSİ (Mehmet

Tahir İkiler)

 

Anneler Günü

Örnek Anne Modelleri sunum ( Hz. Hatice, Nene Hatun gibi)

 

KUKLA GÖSTERİSİ (Mehmet

Tahir İkiler)

 

Müzeler Haftası

Vakıf Eserleri Müzesi gezisi

 

 

KUKLA GÖSTERİSİ

(Mehmet Tahir İkiler)

  2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖZEL NENE HATUN LİSESİ

 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ZÜMRESİ ATÖLYE ÇALIŞMA TAKVİMİ

9.SINIFLAR 10.SINIFLAR 11.SINIFLAR
Eylül:

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dil üzerine deneme yazma etkinliği

 

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dil üzerine sunum

 

Türk Dil Bayramı (26 Eylül) Dilin doğru kullanımı ile ilgili pano

Ekim:

Cumhuriyeti anma kutlama etkinliği

 

Dil konulu söyleşi

 

Dünya Tasarruf Günü(31Ekim) günü üzerine söyleşi

 

Kasım:

“Öğretmenime ” başlıklı mektup

yazma çalışması

 

Okur-Yazarlık atölye çalışması

 

Tarih ve Edebiyat üzerine Yazar Söyleşisi

Mine Sultan Ünver

Aralık:

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Mevlâna’yı Tanıyorum”

Bibliyografya etkinliği

ŞİİR DİNLETİSi

 

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması

 

ŞİİR DİNLETİSi

 

Mevlâna Haftası (2-9 Aralık) Pano Çalışması

 

ŞİİR DİNLETİSi

Şubat:

Her hafta bir

yazar/şair buluşması

 

7 Güzel Adam şiirleri

 

Her hafta bir yazar/şair buluşması

 

Safahat Şiirleri ve Safahat’tanşiir okuma yarışması

 

Her hafta bir yazar/şair buluş

 

Sanat üzerine söyleşi

Münib Engin Noyan

Mart:

Kütüphaneler Haftası(25-31 Mart)

Kütüphane Gezisi

 

Dünya Tiyatro Günü ( 27 Mart)Tiyatro ve Müze Gezisi

 

Okumak ve anlamak üzerine münazara

Nisan:

Kitap Fuarı Gezisi

Yazar Daveti

 

Proje ödevlerin sergisi

 

Şair ve Yazarlar evinde Atilla Maraş’la şiir etkinliği

Mayıs:

Kültür ve Sanat şenliği

Şiir Dinletisi

Kukla Gösterisi

 

     Anneler Günü

Örnek Anne Modelleri sunum ( Hz. Hatice, Nene Hatun gibi)

Annelerimiz konulu sahne

gösterisi

 

Müzeler Haftası

Vakıf Eserleri Müzesi gezisi

 

Vakıf Bilinci üzerine program

5-NENE HATUN’DA MEHMET TAHİR İKİLER’LE SANAT GALERİSİ

 Sanat eğitiminde yenilikçi ve yaratıcı çözüm ve teknikler ile Öğrencilerimize, Velilerimize ve şehrimizde yaşayan vatandaşlarımıza üst düzeyde sanat eğitiminde lider olmak. Buradaki hedef öğrencilerin yalnızca akademik olarak değil geleneksel manada usta çırak ilişkisiyle orantılı, sosyal ve duygusal becerilerinin atölye ortamında bireysel olarak gelişmesini sağlayarak öğrencilerimizin Sanat alanında çok yönlü hizmetler verebilmelerini ve böylece ülkesinin sanatsal gelişmesine öncülük etmesini sağlamaktır.

‘’Sanatın ince ayarından geçmeyen bir çocuğun şahsiyetinin oluşması zor oluyor. Yıllarca soru çözen çocuklarımız için hayatın başka gerekleri var.  Çocuğun fiziksel aktiviteleri de çok önemli. Çocuğun sadece kağıt üzerinde soru çözerek değil, hayatın içinde tecrübe kazanmasına çok önem veriyoruz.”

“Asil geçmişten aydınlık geleceğe” köprüler kurabilmek adına “HAK VE ADALET” adına hizmet eden, ilme yön veren nesiller yetiştirmek gibi bir ufkun sahibi olan, varoluş amacı Milli eğitim temel kanununda da anlamını bulan temel felsefeyi sahiplenmek, dolayısı ile önce insan sonra alanında lider “MÜKERREM NESİLLER” yetiştirmektir,dusturuyla yola çıktığımız eğim ve öğretim anlaşımızla öğrencilerimiz Mehmet Tahir İkiler Hocamızla birlikte kültürümüzle sanatı profesyonel bir çizgide yürütmektedir.Geleneksel Türk tiyatrosunun

’Meddah,Karagöz,Ortaoyunu’ gibi çeşitleriyle tanışan öğrencilerimiz bu çalışmaların bire bir içinde yer alarak gerçek düşünce erki ve özgürlüğü içinde bulunmanın özgüvenini de yaşamaktadır.Bununla birlikte öğrencilerimiz:

 

Dayanışmayı öğretir;

Toplum yaşamı için gerekli olan sorumluluk duygusunu sağlar; Toplumun, kişiliği ezmesini önler;

Düşünceyi eyleme sokma yeteneğini’ geliştirir; Düşünerek, yorumlayarak okumayı öğretir;

Topluluk içinde konuşmayı öğretir;

Dil kaygısını, doğru ve güzel konuşmayı sağlar; Oyuncunun vücut dilini kullanma becerisini artırır; Çeşitli sanat dallarıyla ilgiyi sağlar;

Ve estetik algılama yeteneğini geliştirir.

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)