SEVGİ-PRESCHOOL

Yabancı Dil Eğitimi (İngilizce) :

Bilimsel araştırmalara göre bir dili öğrenmenin en etkili ve kolay yolu küçük yaşlardan itibaren dili günlük rutinlerinde deneyimlemektir. Bu veriden hareketle anaokulumuzda İngilizce dil eğitimi, çok önemli bir yere sahiptir. Hedefimiz, İngilizce dilini okul yaşantısına dahil ederek, doğal ortamda içselleştirilmesini sağlamaktır.

Yaparak yaşayarak  öğrenme metotları olan öykülendirme (Storytelling), dil oyunları (Language Games) ve yaratıcı drama (Creative Drama) çalışmalarıyla öğrenciler İngilizce diliyle iç içe zaman geçirirler, dile sürekli maruz kalırlar. Bu sistem ile öğrencilerimize İngilizce dilinde kendilerini rahatça ifade edebilecekleri güçlü bir eğitim verilmektedir. Programımızda aynı zamanda; “Listening” (Dinleme), “Spoken Interaction” (Karşılıklı Konuşma) ve “Spoken Production” (Konuşma) becerileri ağırlıktadır.  Tüm bu yöntemlerin dışında, ‘Native speaker’ olarak tanımlanan İngilizce  öğretmenlerimiz, sabah öğrencileri karşılamaktan oyun etkinliklerine; mutfak aktivitelerinden spor faaliyetlerine, Multibem konu anlatımları ve projelerine kadar tüm öğrenme ortamlarında öğrencilerle aktif olarak İngilizce iletişime geçerler.

Sistemimiz aynı zamanda ilkokulda uygulanan İngilizce eğitimimize de basamak oluşturur.

Bilingual/Çift Dilli Eğitim

Çift Dilli Eğitim sistemimizde, sınıflarımızda 1 Türk okulöncesi öğretmeni ve 1 NativeSpeaker İngilizce öğretmeni aynı anda bulunur ve eğitim programı iki dilli eğitim sistemi ile Türkçe ve İngilizce dillerinin akıcılığını da sağlayarak sunulur. Hem Türkçe, hem İngilizce gündelik iletişim ve öğrenme dili olarak kullanılır.

İngilizce Dil Sınıfları

5 yaş ilkokula hazırlık grubumuzda 2 sınıfımız, dil sınıfı olarak oluşturulmuş, eğitim dili tamamen İngilizce olarak planlanmıştır. Tüm gün İngilizce programda, öğrencilerimizin, hedef dil edinim süreçleri hızlanır ve kolaylaşır.

Problem Çözme Becerileri, Scamper Çalışması

Problem çözme yeteneği her alandaki zorluklarla başa çıkmadaki rolünden dolayı, okul programımızın ana hedeflerinden biridir. Bu çalışmalarımız sırasında çocukların düşüncelerinde kendilerini özgür hissetmeleri büyük önem taşır. Dersimizde öğrencilerden verilen problem durumlarına olası değişik çözüm önerileri geliştirmeleri yada problemin olası nedenlerini tahmin etmeleri istenir.

Scamper ise hayal gücünü destekleyen, pratik ve eğlenceli bir tür beyin fırtınası tekniğidir. Değiştirme, birleştirme ve geliştirme anlamına gelir. Scamper tek bir nesneye yöneltilen düşünme yöntemidir ve özgün ürünler ortaya koyma şansı verir. Bunun için tek bir nesne seçilir ve beyin fırtınası yoluyla bu nesne değiştirilip geliştirilir.

Kodlama

Unplugged (Bilgisayarsız) kodlama, çeşitli kart oyunları ve fiziksel etkinlikler yardımı ile çocuklara kodlama eğitimi vermek için kullanılan teknikler bütünüdür.  Bilgisayar olmadan verilen kodlama eğitiminde temel mantık bir senaryo üzerinden öğrencilerin problem çözmesini sağlamaktır. Bilgisayarsız kodlama ile çocuklarımızın ihtiyacı olan fiziksel aktivite, işbirlikli öğrenme, iletişim becerilerinin geliştirilmesi, problemi çözerken olasılıklı düşünme becerisini geliştirmesi ve bir problemin farklı çözüm yollarını keşfetmesi gibi pek çok kazanım elde etmiş oluruz.

Bilim Dünyasına Yolculuk

Öğrencilerimizin bilim ve araştırma dünyasını eğlenerek keşfettikleri bu derste, merak ettiklerini ilgi çekici deneylerle öğrenme fırsatı bulurlar. Her hafta yaptığımız bir deney ile gözlem, analiz ve neden-sonuç ilişkisi kurma ve problem çözebilme becerilerini gelişir, merak duygularını aktifleşir, duyuları konusunda farkındalık kazanırlar.

Dikkat Çalışmaları:

Düşündürürken öğreten, öğretirken de düşündüren oyuna dayalı dikkat çalışmaları saatimizde,  öğrencilerimizin gelişim dönemine uygun olarak sayı, nesne, yer-yön, geometrik şekil, renk kavramlarının pekişmesini; ilişki kurma, akıl yürütme ve dikkati sürdürme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktayız.

Hafıza ve öğrenme yetilerini geliştiren en güzel uygulamalardan biri olan sudoku bulmacaları da eğitim sistemimiz içinde düzenli olarak yer almaktadır. Konsantrasyonu arttıran sudoku çalışmaları problem çözme becerisini arttırırken, beyni de dinlendirir, planlı hareket edebilmeyi öğretir.

Benim İcadım, Atıktan Sanata

Görsel Santalar dersi olarak da planladığımız ‘Benim İcadım’ dersimizin, temel amacı, öğrenmeyi, üretmeyi eğlenceli bir yaşam biçimi olarak keşfetmelerini sağlamaktır. “Sanat Etkinlikleri” öğrencilerimizin temel küçük kas becerilerini, hayal güçlerini kullanarak geliştirebilmelerine olanak sağlayan etkinlikler; artık materyallerle çalışmalar, boya çalışmaları, kağıt işleri ve yoğurma maddeleri ile çalışmalar biçiminde planlanarak uygulanmaktadır.

Spor

Spor Eğitimimiz çocukların tüm gelişim alanları dikkate alınarak uzman öğretmenler tarafından hazırlanmış özel bir eğitim programıdır. Okulumuz bünyesinde bulunun havuz, buz pateni ve özel dizayn edilmiş jimnastik salonlarında yapılan derslerle çocukların kemik ve kas yapıları güçlenir, esneklik, çeviklik, kuvvet ve koordinasyon özellikleri gelişir. Grup halinde çalışmayı ve oynamayı öğrenirler. Karar verebilme ve liderlik becerileri gelişirken özgüvenleri de artar. Kapalı yüzme havuzumuz, haftanın belirli gün ve saatlerinde sadece anaokulu öğrencilerimize tahsis edilmektedir. Yılsonunda çocuklarımız güven içinde temel yüzme becerilerini öğrenmiş olurlar.

Müzik

Müziğin doğal yollarla keşfedilmesine imkân tanıyan Orff yaklaşımı ile işlediğimiz müzik dersimizde müzik, dil ve hareket birlikteliği ile eğlenceli bir şekilde çocukların duyuşsal, sanatsal ve sosyal gelişimini destekler; sesi kullanmayı, işbirliği ile uyumun önemini öğretiriz. Bilinçli ve kültürlü dinleyici potansiyelini yetiştirmek de hedeflerimizdendir. “Çalgılar Dünyası” etkinliğimiz ile de öğrencilerimiz farklı enstrümanları keşfeder.

Mutfak

Haftalık düzenlenen mutfak etkinliğimiz ile öğrencilerimiz gıdalara karşı sorumlu bir şekilde davranmayı ve yemeklerin sağlıklı bir şekilde hazırlanmasını anaokulumuz içinde yapılandırılmış mutfağımızla deneyimleyerek öğrenirler.

Bahçede Oyun

Bahçe ve bahçe oyunları yani doğa bizim için çok önemlidir. Almanların “Kötü hava yoktur, yanlış giysi vardır” sözünden yola çıkılarak okulumuzda hemen hemen her hava koşulunda bahçeye çıkılmasını hedefleriz.  Bahçemiz,  denge parkurları, bitki bahçesi, kum oynama alanı, oyun amaçlı fıskiye gibi mekanlarla eğlenceli ve fonksiyonel olarak düzenlenmiş olup çocukların kendi oyunlarını kurmaları, doğayı algılamaları ve keşfetmeleri için olanaklar sağlar.

PORTFOLYO

Portfolyo, çocuğun belli bir zaman periyodu içindeki gelişimsel durumuna ait özellikleri ve değişimleri yansıtan çok boyutlu bir çalışmadır. Öğrenci merkezli olan portfolyo etkinliği ile öğrencilrimiz yıl boyunca yapılan etkinlikler arasından seçilen çalışmalarını sunar, çeşitli konuları ne derecede ve nasıl öğrendiğini; nasıl düşündüğünü, sorguladığını, analiz ettiğini ve ürettiğini ebeveynlerine okul ortamında yansıtırlar. Bu süreçteki gayret bizler için çok önemlidir. Portfolyolar kişiseldir, bireysel yetenek ve çabayı sunar. Öğrencilerimiz de bu süreçte kendi kendilerini değerlendirirken, etkinlikler üzerindeki farkındalıklarını arttırmış, güven kazanmış, sosyal becerilerini güçlendirmiş ve dil gelişimlerine katkı sağlamış olurlar.

Portfolyo etkinliğimiz her sene 2. Dönem başı randevu sistemiyle gerçekleştirilmektedir.

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)