Fen ve Doğa

Okul öncesi dönemdeki çocuklar meraklı, araştırıcı ve sorgulayıcıdırlar. Çocukların bu yöndeki gelişimlerini destekleyen etkinliklerden biri de ‘Fen ve Doğa Etkinlikleridir.

Fen ve Doğa eğitimi, 3-6 yaş grubu çocukların doğal meraklarından yararlanılarak çocukların dış dünyayı ve doğayı gözlem yaparak öğrenme ve tanımlamalarına, sorular sorup düşüncelerini açıklığa kavuşturmalarına yardımcı olmaktadır.

Okul öncesi öğrencileri için ‘merak’ fen ve doğa etkinliklerinde en etkili öğrenme yöntemidir. Öğrencilerdeki bu merak, fen ve doğa etkinliklerinde heyecan uyandırmaktadır.

Okul öncesi dönemde çevrelerindeki gözlemleriyle “suda batan/yüzen maddeler nelerdir?”, “örümcekler nasıl yürür, duvara nasıl tırmanırlar?” , “ Renkler nasıl oluşur? “ gibi sorulara cevap arar, tahmin yürütürler ve inceleyerek sonuca ulaşırlar.

Okul öncesi fen ve doğa eğitiminde,

insan, hayvan ve bitkilerin merkezde olduğu,

insan vücudunu daha iyi tanımalarına olanak sağlayan deneyler,

besin maddeleri, gazlar & elementler, toprak,

kaya ve yeryüzü şekilleri, yer çekimi, basınç, madde,

uzay, hava, atmosfer, deniz, ışık, ses, kinetik,

canlı ve cansız varlıklar, enerji ve keşifler, dünyamız vb konular ele alınmaktadır.

Bu etkinlikler sayesinde çocuklar, sözel iletişim becerilerinin gelişmesi, bağımsız düşünme ve yorumlama yeteneklerinin gelişmesi, zihinsel bakımdan uyarılmaları, çevreye karşı daha duyarlı hale gelmeleri gibi alanlarda desteklenmektedirler.

Ayrıca bilişsel gelişimin artışı da gözlemlenmektedir. Deney yapan çocuk araştırır, sorgular, sebep-sonuç ilişkisine bakar, nesne artışı, azalışı, miktarı, dokusu, kokusu, rengi, ölçülmesi ve daha fazlasını deneyimle imkânı bulur.

Diğer alanlara ek olarak kendini iyi ifade etme becerisini geliştirmekte yani sosyal-duygusal açıdan daha özgüvenli bireyler olarak kendilerini geliştirmektedir.

Okul öncesi fen ve doğa etkinlikleri çocuklarımızda birlikte hareket etme (ekip ruhu), yardımlaşma, paylaşma, sorumluluk bilinci kazanma, sosyal değerler kazandırmaktadır.

Bizler okulumuzda her ay bir hayvan ve bir bitki işleyerek araştırma duygusunu çocuklarımıza aşılıyoruz. Bitki konularımızı işlerken nasıl nerede yetişir. Neye ihtiyacı vardır. Ayrıca bitkilerimizin tohumlarını toprakla buluşturup günlük olarak takibini yapıyoruz. Sadece toprakta değil bazı filizlendirmelerimizi pamuk içinde ya da suyun içinde yapıyoruz. Bir bitkinin kaç çeşit akrabası olduğunu yetiştiği yerin hava durumu ve toprak bilgilerini paylaşıyoruz. Türkiye‘nin hangi bölgesinde olduğunu araştırıp bu sayede Türkiye haritası üzerinden bölgeleri, doğal yapısını öğrenmiş oluyoruz. Doğa olaylarında yağmurun oluşumu, erozyonun oluşumu, rüzgârın meydana getirdiği olayları yaparak-yaşayarak öğrendiğimizde hayatımıza yer etmesi kaçınılmaz oluyor.

Öğrencilerimizde, doğayı ve hayvanları sevme ve koruma bilincinin oluşmasını sağlayacak etkinlikler ve projeler üretmekteyiz.

Geri
İleri

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)