HER ZAMAN VE HER YERDE RUH SAĞLIĞI
Muradiye Öğretim Kurumlarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri diğer eğitim çalışmaları
ile birlikte planlandığından eğitim-öğretim anlayışımızın ayrılmaz bir parçası ve bütünleyicisidir.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve
mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum
içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için sosyal duygusal, akademik ve kariyer
gelişimlerini desteklemeyi amaçlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin amaç ve ilkeleri öğretim kademelerine göre
değişmemekle birlikte uygulanan programlar, etkinlikler, kullanılan yöntem ve teknikler, müdahale
biçimleri ve yoğunluğu bireylerin ihtiyaçları ve gelişim özellikleri dikkate alınarak belirlenir.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bireylerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer
gelişimlerini desteklemek amacıyla aşağıdaki öğretim kademelerinde yürütülür:
a) Okul öncesi dönemde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; çocuğun kendini
tanıması, sosyalleşmesi, özgüven geliştirmesi, sınırlarını keşfetmesi, okula uyum sağlaması, okula
ve öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi, yetenek ve ilgi alanları hakkında farkındalık
kazanması amacıyla yürütülür.
b) İlkokul kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin okula uyum
sağlaması, eğitim ortamlarına ve öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi, öğrenmeyi
öğrenme ve öğrendiklerini aktarmaya yönelik bilişsel beceriler kazanması, kendini tanıması,
özgüven geliştirmesi, duyguları tanıma ve ifade etme, arkadaş edinme, problem çözme gibi
becerileri kazanması amacıyla yürütülür.
c) Ortaokul kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin arkadaşlık
ilişkisi kurma ve geliştirme, karar verme, sorumluluk alma ve çatışma çözme gibi yaşam becerileri
kazanması, ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlaması, kendine uygun öğrenme
yöntemleri doğrultusunda çalışma becerileri geliştirmesi, ilgi, yetenek ve kişilik özellikleri ile güçlü
ve zayıf yönlerini fark ederek kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim kurumlarına yönelmesi
amacıyla yürütülür.
d) Ortaöğretim kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin
bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturması, ergenlik dönemindeki değişimlere
uyum sağlaması, değerlerini fark etmesi ve kendi değerleri ile toplumsal değerler arasında bağ
kurabilmesi, verimli, sistemli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanması, kariyer hedefleri
doğrultusunda üst öğrenim, meslek ve iş alanlarına yönelmesi amacıyla yürütülür.
Öğrencilere sürekli nasihatte bulunan bir rehberlik anlayışı yerine öğrencinin hayat
yolculuğuna eşlik ederek farkındalığını artırmak, onları içinde bulundukları okul ve yaşadıkları
toplum hakkında bilgilendirmek, bireysel yardım görmelerini sağlamak, kendilerini tanımalarına
ve yeteneklerini fark etmelerine yardımcı olmak, etkinlik ve görüşmelerle bilincin duvarlarını
aşmak ve hayata dair doğru mesajlar vermeyi amaçlamaktadır.
Rehberlik çalışmalarımız bireyin kendine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı,
gizlilik, güven, bireyin değerliliği ve gönüllülük ilkelerine dayanır.
Her bir öğrencimizin bilişsel, duygusal, manevi ve sosyal gelişimini önemseyip, duygu ve
düşüncelerini doğru ifade edebilen, psikolojik sağlamlığı yüksek şahsiyetli bireyler olmaları için
gelişim dönemlerine uygun her türlü desteği verir.
Öğrencilerimizin karşılaştıkları güçlüklerle başa çıkmaları, kendilerine uygun seçimler
yapmaları ve doğru hedef belirleme ve karar verebilmelerinde destek vererek yardımcı olunur.
Her zaman öğrenci ve velilerimizin istek ve ihtiyaçlarını yakından takip edip, öğrenci veli ve
öğretmen arasında bir köprü kurarak, etkin bir iş birliği ile devam ettirilmektedir. En az dönemde bir
defa hem öğrenci hem veli ile birebir ve grup görüşmeleri profesyonel bir şekilde gerçekleştirilir.
Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın özünde okulu bir insan vücudu kabul edersek, yaşamı
ve canlılığı sürekli kılan, tüm hücrelere nüfuz eden kan pompalayıcı bir kalp görevindedir.
Öğrencinin kendini gerçekleştirme, mevcut ve olası problemleri çözme yolunda hazır bilgi
sunmaktan öte zengin bir bakış açısı kazandırır.
Kurumumuzda PDR Hizmetleri öğrenci, veli ve öğretmene gelişimin sınırlarını ömre yayan
bir eğitim öğretim anlayışıyla yaklaşır. Eğitim araçlarının teknik gelişmelere bağlı olarak
çeşitlenmesi, bu süreci tüm öğrenciler için kolay, tolere edilebilir kılmaktadır. Ancak rehber
öğretmenlerimiz bunu gelenekselleşmiş bakış açısıyla bir alternatifin değerlendirilmesi değil adeta
bir refleks olarak gündemine almıştır.